Duminică, 19 august, este ultima zi în care cetățenii municipiului pot propune online proiecte pentru Cluj-Napoca, pe platforma www.bugetareparticipativa.ro.
Primul proces de bugetare participativă online din România a debutat anul trecut la Cluj-Napoca,
devenind un model de bune practici la nivel național.
Prin acest proces, Primăria Cluj-Napoca urmărește implicarea directă a cetățenilor în luarea deciziilor privind dezvoltarea orașului si creșterea calității vieții in municipiu. Toti cei care locuiesc, muncesc sau studiază în Cluj-Napoca și au cel puțin 18 ani își pot transforma ideile pentru oraș în proiecte, prin platforma www.bugetareparticipativa.ro .
Ediția 2018 a procesului se află acum în prima etapă – etapa de depunere de proiecte – care se încheie duminică, 19 august. După etapa de analiză, cele mai votate proiecte vor fi implementate de municipalitate.Până în prezent au fost depuse peste 50 de proiecte în fiecare dintre domeniile:
Alei, trotuare şi zone pietonale;
Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei;
Spații verzi și locuri de joacă;
Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.);
Infrastructură educațională și culturală;
Oraşul digital.
Reamintim că fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte (câte un proiect pentru fiecare domeniu), iar valoare bugetului estimat pentru fiecare proiect trebuie sa se încadreze in limita de 150.000 euro (inclusiv TVA). Propunerile de proiecte depuse trebuie să îndeplinească criteriile stabilite prin Regulamentul procesului de bugetare participativă, disponibil integral pe platforma www.bugetareparticipativa.ro.
Cetățenii care nu au acces la internet sau nu sunt familiarizați cu mediul digital pot primi sprijin pentru depunerea de proiecte la biroul amenajat în incinta Centrului de Cultură Urbană Casino (din Parcul Central ”Simion Bărnuțiu”), în fiecare zi lucrătoare între orele 13.00 – 17.00.
Calendarul procesului de Bugetare participativă este următorul:
16 iulie – 19 august – depunerea proiectelor
20 august – 30 septembrie – analiza proiectelor
1 – 21 octombrie – prima etapă de vot
22 – 28 octombrie – validare vot I
29 octombrie – 18 noiembrie – a doua etapă de vot
19 – 25 noiembrie – validare vot II
26 noiembrie – afişare rezultate finale
Așadar, în data de 19 august 2018, la ora 00.00 se încheie etapa de depunere de proiecte și începe etapa de analiză a proiectelor în cadrul procesului Bugetare participativă Cluj-Napoca 2018. Analiza tehnică şi juridică a propunerilor va fi realizată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca până la data de 30 septembrie 2018. Departamentele de specialitate ale Primăriei vor verifica conformitatea propunerilor cu standardele Regulamentului şi cu alte reglementări legale în vigoare.
Propunerile care îndeplinesc condițiile de eligibilitate pot suferi ajustări tehnice din partea Primăriei Municipiului Cluj-Napoca în această etapă, dacă este necesar, cu înştiinţarea prealabilă a deponenţilor. Similitudinea conținutului propunerilor sau proximitatea spațială a acestora poate duce la integrarea diferitelor propuneri într-un singur proiect.
Stadiul proiectelor câștigătoare din cadrul primului proces de bugetare participativă desfășurat anul trecut se poate urmări pe acest link: https://bugetareparticipativa.ro/proiecte-in-implementare/ sau direct pe platforma www.bugetareparticipativa.ro la secțiunea Proiecte în implementare.
Mai multe informații despre primul proces online de bugetare participativă din România sunt
disponibile:
pe website-ul: www.bugetareparticipativa.ro ;
la adresa de email: bugetareparticipativa@primariaclujnapoca.ro;
la telefon: 0371 376 646 (în fiecare zi lucrătoare în perioada de depunere a proiectelor, de
luni până vineri, între orele 13.00-17.00)
pe Facebook pe paginile: Bugetare participativă și Municipiul Cluj-Napoca .