Project Description

Cosmin Striletchi
150.000 EUR

Soluția propusă constă dintr-o PLATFORMĂ DIGITALĂ INTEGRATĂ care va servi completării și depunerilor de cereri online în toate ariile acoperite de administrațiile locale (cărți de identitate, parcări, permise auto, finanțe, registrul comerțului, etc.).
Procedura actuală constă în cele mai multe cazuri în următorii pași:
- accesarea unei pagini web explicative care pe lângă lista de documente necesare depunerii unei cereri oferă și posibilitatea de descărcare a formularelor (frecvent DOCX sau PDF)
- descărcarea formularelor urmată de listare și completare
- deplasarea fizică la entitatea administrativă vizată unde se face verificarea datelor completate și depunerea “dosarului”; în eventualitatea în care există erori de completare, se repetă toți pașii anteriori;
- primirea unui număr de înregistrare
- primirea (uneori însoțită de deplasarea fizică) rezultatelor procesării cererii
Soluția propusă presupune digitalizarea întregului proces de creare și depunere de formulare tipizate pt. fiecare tip de cerere. Efectul imediat este de simplificare a procedurii actuale și de eliminare a timpilor de deplasare fizică.
Specialiștii din administrația locală vor putea configura online toate posibilele formulare cu toate câmpurile specifice diferitelor situații concrete. Formularele existente vor putea fi actualizate cu ușurință în orice moment. Noi formulare vor putea fi facil adăugate colecției existente iar cele depășite vor putea fi eliminate imediat.
Solicitanții vor putea completa online câmpurile cerute de pe orice tip de dispozitiv (computer, telefon, tabletă). Datele introduse vor fi validate în timpul completării. Documentele adiacente (de ex. copiile după buletin, etc.) vor putea fi atașate digital aceluiași formular.
Specialiștii din administratie vor examina online toate cererile primite, vor putea face observații și le vor putea soluționa (inclusiv cu încărcare de documente digitale) urmând ca rezultatele să fie trimise imediat solicitanților.

De ce ar trebui sprijinit/implementat proiectul

Platforma integrată destinată cererilor online va simplifica atât activitatea administrației locale cât și procedurile urmate de membrii comunității.
Pentru solicitanți se vor elimina dezavantajele curente:
- listări (nu neapărat justificate) de documente
- deplasări fizice pt. depunere de documente
- deplasări fizice pt. preluare de soluționări
- timpi de așteptare la coadă
- încadrarea într-un orar fix al ghișeelor de prelucrare a cererilor
Specialiștii din administrație vor gestiona cererile în totalitate digital. Crearea, modificarea și ștergerea formularelor vor fi efectuate extrem de facil și exclusiv online.
Tot ei vor putea analiza lista de cereri primite și vor putea face observațiile necesare sau vor putea încărca documentele legate de soluționare.
Solicitanții vor fi notificați prompt asupra soluționării cererilor depuse și vor putea descărca rezultatele direct din calculatoarele sau dispozitivele mobile proprii.

Amplasamentul proiectului

orice ramuri ale administratiilor locale

Prezentare Video

Locație proiect

Proiectul nu are setat o locație exactă.