Project Description
Rezultatul implementării
Orice teorie si practica din lume arata ca mobilitatea durabila nu inseamna prioritizarea deplasarii cu masina personala, ci prioritizarea transportului in comun (ceea ce deja se intampla in Cluj) si al mobilitatii alternative (biciclete in special).
- strada Observatorului are deja o pista de biciclete (Recuperare - Zorilor - vezi video mai jos) care ar putea sa fie continuata instre Calea Turzii. Trotuarul in acea zona este unul generos care permite continuarea pistei care ar uni: pista existenta, statia pulica de biciclete de peste drum de benzinaria Mol si statia publica de biciclete de peste drum de Sigma Center. Trotuarul ar necesita reabilitare doar intre Recuperare si strada Meteor, intre Meteor si Sigma Center trotuarul fiind deja reabilitat (necesita doar marcaje). De asemenea in fata caminelor se poate amenaja si pe partea cu caminele o pista secundara pana in fata Facultatii de Constructii.
- strada Titulescu de asemenea are trotuare generoase si renovate in marea lor majoritate, are nevoie doar de marcaje (pe ambele parti). In plus copacii deja existenti vor face din aceasta pista de biciclete una dintre cele mai frumoase din oras (si racoroase in perioada estivala). Probabil cea mai buna solutie este cu pista simpla (1m latime) pe fiecare trotuar pentru a ramane suficient loc si pentru pietoni.
- de asemenea trecerile la intersectii trebuie marcate corespunzator, iar diferenta de nivel intre pista de pe trotuar si drumul intersectat sa fie cat mai lina pentru a facilita deplasare usora
Nota Comisiei tehnice de analiză a propunerilor de proiecte:
ELIGIBIL - Proiectul a fost comasat cu proiectele "Pistă de biciclete Gheorgheni - Centru" depus de Roland Vachter, "Pistă de bicicliști pe Bulevardul Nicolae Titulescu" depus de Nicoleta Filipoi, "Piste de biciclete care să lege cartierele orașului" depus de Mihai Racu și "Piste velo pe Blv Nicolae Titulescu" depus de Ionaș-Sălăgean Alexandru, având același obiect - conform prevederilor Capitolului 6, Pct. 14 din Regulamentul procesului Bugetare participativă Cluj-Napoca 2017. Propunerile vor fi avute în vedere în cadrul proiectului Cluj Bike 2 - proiect multianual cu finanțare europeană.
De ce ar trebui sprijinită/implementată
Reducere trafic auto si poluare pe arterele principale ale orasului. Cele doua proiecte au fost propuse deoarece sunt cele mai putin intruzive adica nu necesita taieri de benzi de circulatie sau parcari, iar spatiul destinat pietonilor ramane si dupa implementarea proiectelor unul destul de generos pietonii probabil neavand ce obiecta impotriva acestor proiecte.
Amplasamentul proiectului
Vezi poze atasate:
- Strada Observatorului intre Spital Recuperare si Sigma Center
- Nicolae Titulescu intre Cipariu si Interservisan (intersectie cu Liviu Rebreanu)
Calendar implementare
1. Demararea implementării2. Proiectare
3. Desfășurarea procedurilor legale de achiziție publică
4. Execuția lucrării
5. Proiect realizat