Project Description
Proiect neeligibil
Acest proiect nu a îndeplinit toate criteriile necesare pentru a trece în etapa următoare. Este bine cunoscut faptul ca, una dintre cele mai frustrante situatii intalnita la traversarea zonelor centrale este blocarea intersectiilor in lant, atat datorita numarului prea mare de masini care se afla in zona centrala, cat si datorita fortarii acestora de catre soferi.
Pentru a reduce numarul de masini aflate la un moment dat in zona centrala, astfel incat acest numar sa nu depaseasca niciodata numarul maxim admis pentru a preintampina blocajele si astfel a fluidiza traficul, este necesar un acces controlat al masinilor de pe toate strazile care intra in aceasta zona, care sunt: Calea Turzii, Nicolae Titulescu, Traian Mosoiu, 21 Decembrie 1989, Cuza Voda, Iuliu Maniu, Eroilor, Mihail Kogalniceanu, Avram Iancu.
Daca ne imaginam zona centrala ca pe o parcare extinsa cu mai multe intrari si iesiri, unde intrarile reprezinta cele 9 strazi enumerate mai sus, iar iesirile alte 9 strazi, un sistem de monitorizare si control al intrarilor si iesirilor din aceasta zona ar functiona oarecum similar unei parcari inchise.
Astfel, pentru monitorizarea intrarilor si iesirilor din zona centrala, se vor instala senzori pe fiecare strada de intrare si iesire, in total 18 sisteme de senzori, care contorizeaza si eventual afiseaza numarul de masini existente in aceasta zona in orice moment (similar unei parcari inchise).
Pentru controlul intrarilor in aceasta zona, se vor instala afisaje si semafoare de acces, fie ideal amplasate la 50-100 de metri de intersectii fie chiar in intersectie, coordonate de catre un software care permite de pe fiecare strada, in functie de mai multe criterii obiective si in mod transparent, intrarea in aceasta zona a unui numar maxim de masini.
Aceasta monitorizare si control nu inseamna un numar mai mic de masini care pot traversa centrul intr-un timp dat si respectiv blocarea altor intersectii aflate la distanta de zona centrala, ci din contra, va creste numarul de masini care traverseaza centrul, atat datorita parcurgerii acestor zone cu o viteza mai mare, cat si a evitarii blocajelor si astfel a fluidizarii traficului.
Proiectul poate avea mai multe faze, de exemplu intr-o prima faza implementandu-se doar monitorizarea permanenta a numarului de masini existente in zona centrala si afisarea acestor informatii de exemplu in intersectiile anterioare centrului, pentru a da posibilitatea soferilor sa aleaga o alta ruta.
Nota Comisiei tehnice de analiză a propunerilor de proiecte:
ELIGIBIL - Ca proiect pilot, în limita bugetului prevăzut în Regulamentul procesului Bugetare participativă Cluj-Napoca 2017.
De ce ar trebui sprijinit/implementat proiectul
Pe langa frustrarea datorata blocarii intersectiilor in lant si implicit a traficului, un argument mult mai important ar fi faptul ca umplerea la refuz a zonei centrale cu masini face practic imposibila deplasarea masinilor de urgenta, uneori cu consecinte dramatice.
De asemenea, acest sistem de monitorizare si control poate elimina necesitatea introducerii unei taxe de intrare in zona centrala, efectul descurajator de a traversa centrul fiind oarecum similar, daca exista o limitare activa.
Amplasamentul proiectului
Strazile de intrare si iesire din zona centrala, in prima faza definit de catre pietele Baba Novac, Stefan Cel Mare si Avram Iancu.