Project Description
Rezultatul implementării
Ora de Zoologie, Hatzegopteryx.
Pe parcursul realizării lucrării elevii au fost provocați să lucreze în echipe pentru a realiza o prezentare a păsării-dinozaur pornind de la datele științifice pe care le pot identifica adaugând și creativitate și umor. Au fost realizate mai multe prezentări, iar în urma unei evaluări echipa câștigătoare a dat numele lucrării – IONUȚ.
Concept:
Educația este un proces continuu și poate avea loc în fiecare zi, indiferent de locația în care ne aflăm. Practic putem învăța ceva nou și doar umblând pe stradă. Imaginați-vă dacă străzile ar fi amenajate în așa fel încât să încurajeze, susțină și promoveze educația. Propunerea noastră este ca fiecare strada din oraș să reflecte tematic personalitatea și realizările celui care ii dă numele, încurajând trecătorii să își acorde câteva minute pentru a învăța ceva nou.
Amenajări posibile:
1. Cea mai simplă amenajare e un istoric vizual cu momentele cheie din viața personalității (fie vopsit pe borduri, trotuare, pereți sau un panou informativ sub numele străzii)
2. Un alt tip de amenajare ar fi instalații interactive care să exemplifice direct elemente relevante. In cazul unor muzicieni se pot amenaja instalații stradale ce permit redarea sau chiar interpretarea unor bucăți din muzica lor, de ex: instalații de percuție (tobe, garduri muzicale - vezi poza); difuzoare ce redau opere reprezentative; instrumente muzicale stradale. In cazul unor realizări din științele naturii pot fi identificate/introduse elemente naturale reprezentative în spațiul urban: anumite plante - botanică; instalații cu roci - geologie; graffiti cu animale - biologie; graffiti cu texte/ cutii cu cărți - literatura; etc. Aceste instalații permit învățarea prin joacă și experiență directă, nu doar consum de informație biografică sau statică.
3. Completarea celor de mai sus cu o experiență digitală folosind VR/AR (realitate virtuală, realitate augmentată). Mediul AR/VR permite experiențe digitale foarte bogate, accesibile prin telefonul mobil și care pot fi îmbogățite în timp cu elemente și informații noi.
Plan:
Faza pilot: identificarea a 10 străzi cu amenajări de tipul 2 și a 20 străzi cu amenajări de tipul 1. Străzile selectate ar trebui să acopere diferite domenii (muzică, științe, natură, tehnologie, etc) și sa activeze public diferit (străzi pietonale, trafic auto, piețe, școli, zone rezidențiale, industriale, etc).
Faza de scalare a amenajărilor stradale: pe baza experienței din faza pilot se poate defini un plan de scalare pentru restul străzilor din oraș. Detalierea acestui plan în funcție de tipul de zonă urbană (centru, zonă rezidențială cu blocuri, case, zonă industrială, etc.)
Experiența digitală: aceasta poate fi dezvoltată și lansată simultan sau ulterior cu cele de mai sus.
Nota Comisiei tehnice de analiză a propunerilor de proiecte:
ELIGIBIL - Ca proiect pilot în limita bugetului maxim prevăzut de Regulamentul procesului Bugetare participativă Cluj-Napoca 2018.
De ce ar trebui sprijinită/implementată
Responsabilitatea educației nu revine doar instituțiilor de învățământ și părinților, ci întreaga comunitate este implicată și poate influența nivelul de educație al membrilor ei. La nivel internațional există numeroase exemple în care membrii din diferite medii (public, privat, ONG, etc) au colaborat pentru a crea spatii urbane ce încurajează și promovează învățarea ca și un obicei constant în viața individului și a comunității (vezi ex video: Exploratorium + primăria San Francisco).
Amplasamentul proiectului
Un exemplu de stradă cu temă muzicală (vezi poza cu gardul muzical), este str. George Enescu, în zona parcului 14 Iulie.
Calendar implementare
1. Demararea implementării2. Proiectare
3. Desfășurarea procedurilor legale de achiziție publică
4. Execuția lucrării
5. Proiect realizat