Project Description

100.000 EUR

Intr-un oras sufocat de masini precum Clujul, prima conditie pe care orice posesor de masina ar trebui sa o indeplineasca, este sa aiba un loc de parcare. Nu este corect fata de toti platitorii de taxe si impozite, posesori de masina sau nu, ca fiecare metru patrat de trotuar sau strada sa fie ocupat de masini. De asemenea, nu exista posibilitatea fizica a construirii de noi parkinguri, pentru numarul de masini actual din cartiere. Singura masura este reducerea numarului de masini dupa niste criterii corecte.

Parcarea in cartiere ar trebuie sa fie doar pe baza de abonament pe o anumita zona, sau cu plata-la-ora, de Luni pana Sambata intre orele 07:00-19:00. Concret, in acest interval, orice masina parcata pe spatiul public, fie are abonament, fie plateste parcare la ora.
As propune deci eliminarea locurilor numerotate si introducerea unui abonament valabil pe o anumita zona, unde isi are resedinta proprietarul automobilului. De asemenea as propune introducerea parcarii cu plata la ora, pe intreg spatiul public, pe fiecare strada, in toate cartierele. In final as propune si cresterea pretului pentru abonament si pentru plata-la-ora.

Alte criterii si constrangeri:
- zona aferenta unei resedinte poate insemna mai multe strazi, sau chiar jumatate de cartier.
- abonamentele sa fie eliberate pentru cel mult un automobil per resedinta, in limita spatiului legal disponibil (exclus trotuare)
- unde exista deja parcari private care apartin de resedinta proprietarului, sa se faca dovada ca nu exista locuri libere in acele parcari, pentru a putea obtine un abonament
- proprietarul automobilului trebuie sa aiba resedinta in zona unde doreste abonament
- chiriasii cu forme legale si flotant, pot beneficia de abonament, daca nu exista deja unul pe resedinta respectiva
- cetatenii care locuiesc la casa si au iesire la strada nu sunt eligibili pentru abonament
- pretul abonamentului sa fie aliniat cu taxele, impozitele, si asigurarile auto, de exemplu 100 ron pe luna
- toate abonamentele sa fie inregistrate intr-un sistem digital public, care sa permita verificare si reclamarea abaterilor, chiar de catre cetateni, si bineinteles de catre agentii abilitati. De exemplu ar putea fi folosit un cod QR, expus undeva vizibl pe parbriz. Acest cod ar putea fi scanat si validat rapid cu un telefon mobil.

De ce ar trebui sprijinit/implementat proiectul

Decongestionarea strazilor din cartiere si descurajarea detinerii unuia sau mai multor automobile daca nu este strict necesar.
Spatiul ocupat de masini ar fi taxat la preturile terenurilor si imobilelor din zonele respective, nu la preturi modice de 100 de lei pe an, sau chiar gratuit.
Plata la ora pentru masinile care nu apartin rezidentilor, ar aduce trei beneficii: (1) inregistrarea automobilelor pe numele si resedinta proprietarului, si nu pe firme sau alte persoane care nu locuiesc in zona; (2) ar incuraja ne-rezidentii sa foloseasca transportul in comun, sau sa isi lase masina fie in localitatea de unde apartin, fie intr-un parking; (3) chiriile ar fi inregistrate legal, daca chiriasul doreste abonament in zona.
Nu ar mai exista sub-inchirere sau folosirea locului de catre alt cetatean neindreptatit.
Mai multi bani la buget din plata-la-ora si cresterea pretului abonamentului.
Distribuire corecta a locurilor de parcare.

Amplasamentul proiectului

Pe orice spatiu public, in limita legii (exclus trotuare), parcarea este permisa doar cu abonament sau cu plata-la-ora.
Ar fi necesar cate un apart de ticketing pe fiecare strada.

Galerie foto

Locație proiect

Proiectul nu are setat o locație exactă.