Duminică, 20 august, s-a încheiat etapa de înscriere online de proiecte în cadrul procesului Bugetare participativă Cluj-Napoca 2017. 338 de propuneri de proiecte au fost depuse în cadrul primului proces online de bugetare participativă din România.

Votul va începe în data de 2 octombrie 2017, iar pentru a vota este necesar un cont pe www.bugetareparticipativa.ro.


Ce a fost până acum și ce urmează în cadrul acestui proces participativ dedicat clujenilor, pe scurt:

Toți cei care locuiesc, muncesc sau studiază în Cluj-Napoca au putut depune propuneri de proiecte pentru orașul nostru online, în perioada 17 iulie – 20 august 2017. Din totalul de 338 de propuneri de proiecte depuse, cele mai multe vizează traficul și mobilitatea în general, fiind înscrise în domeniul „Mobilitate, accesibilitate și siguranța circulației”, urmat de categoria „Alei, trotuare și zone pietonale”:

a. Alei, trotuare şi zone pietonale – 68 propuneri de proiecte

b. Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei – 83 propuneri de proiecte

c. Spații verzi și locuri de joacă – 57 propuneri de proiecte

d. Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.) – 47 propuneri de proiecte

e. Infrastructură educațională și culturală – 44 propuneri de proiecte

f. Oraşul digital – 39 propuneri de proiecte

 

Câteva cifre legate de utilizarea platformei www.bugetareparticipativa.ro, de la lansarea procesului din 17 iulie și până la încheierea primei etape, în 20 august:

– 9.577 utilizatori (număr de persoane care au accesat platforma în acest interval de timp);

– 271.910 accesări;

– 5 minute și 3 secunde – durata medie de stat pe platformă pentru un utilizator;

– rata de respingere (bounce rate) – 0.02%, adică aproape toți cei care au intrat pe platformă au fost interesați de conținut;

– 18 – numărul mediu de pagini pe care un utilizator l-a vizitat cât a fost pe site;

– 530 persoane și-au făcut cont pe platformă până acum.

Vizitatorii platformei, după vârstă:

53.50% – 25-34 ani

25.21% – 35-44 ani

8.80% – 18-24 ani

7.11% – 45-54 ani

3.69% – 55-64 ani

1.69% – 65+

 

Ce urmează:

Începând de luni, 21 august, am intrat în etapa de analiză a propunerilor de proiecte, conform Calendarului anunțat:

– 17 iulie – 20 august – depunere proiecte

– 21 august – 1 octombrie – analiză proiecte

– 2 octombrie – 22 octombrie – prima etapă de vot

– 23 octombrie – 29 octombrie – validare vot I

– 30 octombrie – 19 noiembrie – a doua etapă de vot

– 20 noiembrie – 26 noiembrie – validare vot II

– 27 noiembrie – afișare rezultate finale

Posibilitatea de a face cont (pentru cei care locuiesc, muncesc sau studiază la Cluj-Napoca și au împlinit 18 ani) rămâne deschisă pe platforma bugetării participative pe tot parcursul etapei de analiză. Contul pe www.bugetareparticipativa.ro este necesar în etapa de vot.

 

Ce prevede Regulamentul procesului pentru etapa de analiză, la Capitolul 8 – ANALIZA TEHNICĂ ŞI JURIDICĂ A PROPUNERILOR DE PROIECTE:

1. Analiza tehnică şi juridică a propunerilor este realizată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca, ale cărei servicii verifică conformitatea acestora cu standardele prezentului regulament şi cu alte reglementări legale în vigoare, precum și fezabilitatea tehnică.

2. Propunerile care îndeplinesc condițiile de eligibilitate pot suferi ajutări tehnice din partea Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, dacă este necesar.

3. Similitudinea conținutului sau proximitatea geografică poate duce la integrarea diferitelor propuneri într-un singur proiect.

4. Proiectele care contravin prevederilor legale în vigoare nu vor fi incluse în procesul de bugetare participativă și nu vor fi publicate pe site-ul www.bugetareparticipativa.ro.

5. Echipa tehnică de evaluare a proiectelor este formată dintr-un reprezentant ale următoarelor departamente din cadrul Primăriei municipiului Cluj-Napoca:

– Direcția Tehnică

– Direcția Ecologie Urbană și Spații Verzi

– Direcția Juridică

– Direcția Generală de Urbanism

– Direcția Patrimoniul Municipiului și Evidența Proprietății

– Direcția Generală Comunicare, Dezvoltare Locală și Management Proiecte

Coordonare: Primarul municipiului Cluj-Napoca.

6. Toate propunerile și documentele care le-au fost atașate devin proprietatea Municipiului Cluj-Napoca.

 

Observații:

– În cazurile în care au fost depuse proiecte cu același obiect sau obiecte similare, conform Regulamentului procesului de BP, în etapa de analiză specialiștii primăriei vor comasa aceste tipuri de propuneri și le vor supune la vot ca proiect unic, cu înștiințarea prealabilă a deponenților.

– Comisia tehnică va analiza fiecare propunere și va încerca să găsească cea mai bună formulă de îmbunătățire a propunerii de proiect, astfel încât să poată să fie supus la vot.

– Foarte multe proiecte vizează aspecte legate de trafic și mobilitate: înființare sensuri unice, construire de pasaje subterane și supraterane, restricționarea accesului auto în zona centrală, pietonalizarea diferitelor străzi din zona centrală, ceea ce evidențiază faptul că principala problemă a clujenilor rămâne traficul. Multe dintre aceste propuneri depășesc bugetul de 150.000 euro (TVA inclus), dar vor rămâne în analiza primăriei.

La finalul perioadei de analiză vor fi publicate mai multe informații, odată cu lista proiectelor supuse votului. Prima etapă de vot începe luni, 2 octombrie 2017.

Platforma www.bugetareparticipativă.ro a fost realizată de Primăria Cluj-Napoca în parteneriat cu compania Evozon, prin iTech Transilvania Cluster sub egida Consiliului Consultativ pentru Antreprenoriat și Inovare în IT.