Project Description
Proiect neeligibil
Acest proiect nu a îndeplinit toate criteriile pentru a fi supus votului.
 In Norvegia vanzarile de masini electrice&hibride au ajuns la o pondere de 52%,  pentru ca in afara de subventii cumparatorii au avut avantaje fiscale/scutiri de taxe si o multime de gratuitati: parcare in centrul orasului, dreptul de a merge pe banda de autobuz, etc. 
Cluj-Napoca ar putea deveni un leader in mobilitate urbana, alaturi de alte orase ca Bremen, Venetia, Grenoble, Zagreb, etc. S-ar putea face un studiu pe baza caruia sa se faca apoi o strategie pe termen lung: #1 despre avantajele oferite de mobilitatea urbana prin biciclete electrice si speed pedalecs plus vehicule electrice usoare; #2 despre infrastructura necesara;  #3 despre avantaje fiscale si de alta natura, oferite de Primaria Cluj celor care cumpara vehicule electrice, celor care cumpara biciclete electrice (domiciliu pe dealuri/naveta lunga/sau o anumita varsta). 
Zona metropolitana Cluj ar putea atrage mai multi investitori ca si Bosch sau Continental.  Giant a pornit o investitie de €48 millioane pentru productia de e-bikes in Gyöngyös, Ungaria. UE nu poate concura la productie, a inceput razboi vamal cu China. Asta va duce la oportunitati, se vor putea face joint ventures cu branduri din China. 
Propuneri: 
# Participare cu alte primarii din vest la studii de piata si fezabilitate ex Presto Project. 
# Evenimente de awareness, explicare pt populatie, studii perceptie populatie. Bosch Cluj a mai oferit la teste ebikes, dar fara sa se faca chestionare de perceptie. 
# Statii solare de incarcare baterii e-bikes. 
# In cladiri cu parcari auto, prize pt e-bikes. 
# Cargo e-bikes pt colectare gunoi din cosuri de gunoi in zone pietonale (la fel ca in Zagreb). 
# Subventii locale pt e-bikes si scutere electrice. 
# Primaria Bucuresti ofera subventii pt biciclete si a dat hotarare de Consiliu, instructiuni la Politie – “nu opriti in trafic tot ce circula sub 60km/h”!? 
# Reglementari locale pt speed pedalecs 45km/h. Ex:drept de a circula pe piste bus/auto. 
# Reglementari locale pt cargo-ebikes, mai ales in zone pietonale/centrale. FanCurier platind lunar amenzi foarte multe, a cumparat deja un prototip produs in Romania, de la Schillex care a vandut o cargo bicicleta pt Primaria Cluj. 
# blog.ibikes.ro
De ce ar trebui sprijinit/implementat proiectul
Clujul fiind un oras compact prins intre doua dealuri, are nevoie de o strategie locala pentru mobilitate urbana mai mult decat alte orase. In loc sa se faca proiecte scumpe cu finalizare peste multi ani, gen tren peste Somes, s-ar putea da avantaje fiscale sau de alta natura, celor care folosesc biciclete/biciclete electrice/vehicule electrice usoare si inguste. Efectele ar fi rapide, benefice, cu investitii minime. Orice bicicleta sau bike-car pe strada, inseamna o masina pe petrol in minus.
Amplasamentul proiectului
Cluj-Napoca