Project Description

Proiect neeligibil

Acest proiect nu a îndeplinit toate criteriile pentru a fi supus votului.
1 EUR

Se poate usor observa care sunt cauzele congestionarii traficului auto in orasul nostru. In timpul vacantelor studentesti si in afara orelor de mers si venit de la locurile de munca, circulatia auto este rezonabila. Cei care se afla la volan in momentele aglomerate sunt in drum spre serviciu sau facultate, de obicei cate 1 persoana (soferul) in fiecare autoturism. Avand la dispozitie doua optiuni principale, autoturismul propriu si transportul in comun, ei aleg prima varianta din motive de confort, chiar daca implica costuri usor mai mari (combustibil, parcare, etc). In momentul actual au gratuitate pe transportul public doar elevii si pensionarii. Nu detin statistici, asa ca pot face doar presupuneri. Aceste doua categorii ar putea totaliza 50% din potentialii calatori. Nu cunosc costurile municipalitatii cu aceasta gratuitate. Dar sunt absolut sigur ca oferind gratuitatea pe transport public tuturor calatorilor, beneficiile pe care le obtinem, cu totii, vor fi mai numeroase decat cele enumerate mai jos:
- reducerea semnificativa a traficului din oras
- poluarea aerului va scadea semnificativ, mai ales ca am inceput dotarea cu electric bus -uri
- poluarea fonica va scadea semnificativ
- sanatatea cetatenilor va fi pozitiv afectata fiinca vor fi nevoiti sa faca ceva mai multa miscare (mai multi pasi) decat in cazul utilizarii propriului auto, si o vor face intr-un aer mai curat
- se va crea spatiu pentru transport ecologic (biciclete si trotinete electrice) prin migrarea unor benzi care acum au utilizare auto
- numarul locurilor de parcare din centru s-ar transforma din insuficient in suficient
- zonele pietonale si spatiile verzi, atat de necesare pentru bunastarea fizica si psihica a cetatenilor, vor avea loc sa se dezvolte prin migrarea unor benzi carosabile (bineinteles in urma unei analize atente a traficului nou)
- Clujul ar putea deveni un oras model demn de urmat.

Chiar daca aceasta extindere a gratuitatii ar duce la dublarea cheltuielilor pentru municipalitate, o parte din ele pot fi recuperate din marirea taxelor de parcare de lunga durata din centru (care depasesc 1 ora, de exemplu), acest lucru ajutand suplimentar la migrarea dinspre transportul individual spre cel public.

De ce ar trebui sprijinit/implementat proiectul

Beneficiile pe care le obtinem, cu totii, vor fi mai numeroase decat cele enumerate mai jos:
- reducerea semnificativa a traficului din oras
- poluarea aerului va scadea semnificativ, mai ales ca am inceput dotarea cu electric bus -uri
- poluarea fonica va scadea semnificativ
- sanatatea cetatenilor va fi pozitiv afectata fiinca vor fi nevoiti sa faca ceva mai multa miscare (mai multi pasi) decat in cazul utilizarii propriului auto, si o vor face intr-un aer mai curat
- se va crea spatiu pentru transport ecologic (biciclete si trotinete electrice) prin migrarea unor benzi care acum au utilizare auto
- numarul locurilor de parcare din centru s-ar transforma din insuficient in suficient
- zonele pietonale si spatiile verzi, atat de necesare pentru bunastarea fizica si psihica a cetatenilor, vor avea loc sa se dezvolte prin migrarea unor benzi carosabile (bineinteles in urma unei analize atente a traficului nou)
- Clujul ar putea deveni un oras model demn de urmat.

Amplasamentul proiectului

Municipiul Cluj-Napoca, poate chiar in toata Zona Metropolitana

Locație proiect

Proiectul nu are setat o locație exactă.