Project Description

Proiect neeligibil

Acest proiect nu a îndeplinit toate criteriile pentru a fi supus votului.
Sergiu Bodea
150.000 EUR

Intersectia semaforizata dintre strazile Splaiul Independentei si Uzinei Electrice (zona podului Giuseppe Garibaldi) ar putea fi decongestionata prin constructia unui pasaj pietonal si ciclistic suprateran. Sunt nenumarate exemple de constructii de acest tip in lumea civilizata, fie ca sunt pe structura de beton sau metal. In varianta de metal, structura de sustinere ar putea fi realizata din arce de metal a.i. sa permita amplasarea platformei fara a fi nevoie de stalpi de sustinere in intersectie. Pe diagonala, intersectia are o deschidere de aproximativ 40m. Latimea platformei ar trebui sa fie suficient de mare a.i. sa permita doua culoare de trecere in ambele sensuri, unul pentru pietoni, altul pentru biciclete, trotinete, etc. Un exemplu cu o deschidere similara este podul pietonal din Frankfurt care trece peste Strasse der Nationen (Strada Natiunilor). Detalii la https://www.zpp.de/en/projects/bridges/details/european-quarter-d6e68x.html si https://www.google.com/maps/place/Bockenheim,+60486+Frankfurt,+Germany/@50.1100676,8.628149,211m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x47bd0bd8098104f3:0x677b5fc28e717cdd!8m2!3d50.1100669!4d8.6288306).

De ce ar trebui sprijinit/implementat proiectul

Un procent semnificativ din traficul pietonal si ciclistic de la intersectia din zona Podului Garibaldi este compus din participantii la trafic care se deplaseara pe directia Sala Polivalenta<->Sala Sporturilor. Culoarul ciclistic si pietonal de pe malul drept al Somesului din Parcul Rozelor pana in zona Podului Garibaldi ar putea fi conectat cu zona Platoului Salii Polivalente, Stadion si apoi Parcul Central, locuri unde exista deja sau s-ar putea usor aplica marcare pentru piste de biciclete. Timpul de asteptare in intersectie al pietonilor si ciclistilor care merg pe aceasta ruta ar fi complet eliminat. Temporizarea semafooarelor din intersectie ar putea fi reconfigurata dupa terminarea pasajului, a.i. s-ar reduce mult si timpul de asteptare al vehiculelor.

Amplasamentul proiectului

Acest pasaj ar putea incepe din capatul actualei piste ciclistice de pe malul drept al Somesului, care se termina brusc in trotuar; ar urca cu o panta constanta pana la o inaltime suficient de mare a.i. sa nu afecteze traficul auto si infrastructura tramvaiului, iar apoi ar strabate intersectia pe diagonala pana pe platoul din fata Salii Polivalente, la care ar cobori printr-o alta panta constanta.

Galerie foto

Locație proiect

Strada Uzinei Electrice 11, Cluj-Napoca 400000, Romania