Project Description

Proiect neeligibil

Acest proiect nu a îndeplinit toate criteriile necesare pentru a trece în etapa următoare.
Mihai Pavel
50.000 EUR

Pentru a putea determina cat mai multa lume sa renunte la deplasarea cu masini personale pentru a reduce nivelul de poluare si nivelul de congestie a orasului, este nevoie de a dezvolta infrastructura mijloacelor de transport alternative.
Dincolo de nevoia de piste dedicate pentru biciclete, o problema des intalnita pentru cei ce doresc sa foloseasca acest mijloc de transport alternativ se refera la numarul mic de optiuni de parcare a bicicletei in cartierele rezidentiale. In acest moment, utilizatorii de biciclete fie sunt nevoiti sa isi urce bicicleta in apartament, fie o depoziteaza in casa scarilor sau in garaj (daca detin unul). Toate aceste optiuni prezinta numeroase dezavantaje pentru utilizatorii de biciclete si ar trebui gasita o solutie mai eficienta.
Intr-un proiect similar cineva propunea constructia de adaposturi modulare (https://bugetareparticipativa.ro/proiecte/adapost-de-biciclete-trotinete-de-proximitate-in-zone-rezidentiale/). Cred ca aceasta varianta ar rezolva problema parcari bicicletelor in zone rezidentiale, dar dupa parerea mea, dezavantajul este ca se vor crea noi "garaje" care ar dauna aspectului urbanistic zonal (in acest moment exista numeroase voci care isi doresc eliminarea vechilor garaje de tabla si nu crearea a altor structuri similare).
Solutia pe care o propun consta in instalarea de suporturi U-rack (sau similare) in toate zonele rezidentiale ale orasului. Aceasta solutie are multiple avantaje:
- este relativ ieftina: la o cercetare de suprafata un astfel de suport are un pret de retail de 150 USD (https://cyclesafe.com/bike-parking/bike-racks/classic-bike-u-rack/). Presupunand ca intr-o locatie se vor instala 5 astfel de suporturi, cu tot cu alte costuri complementare, pretul total nu ar depasi 1000 USD per locatie
- se poate implementa cu usurinta oriunde fie prin desfintarea unui loc de parcare pentru masini (https://cyclesafe.com/bike-parking/bike-racks/classic-bike-u-rack/), fie in locul unui garaj, fie pe un trotuar mai larg etc
- instaland 5 U-rackuri intr-o locatie creaza aproximativ 10-15 locuri de parcare pentru biciclete; in momentul in care aceasta capacitate ar fi depasita se pot adauga cu usurinta noi U-rackuri
- se reduce timpul de naveta; o data venit de la servici, bicicleta se leaga de U-rackul din proximitatea blocului fara a mai pierde timp in a urca bicicleta in apartament sau in scara blocului.
Propunerea initiala vizeaza instalarea U-rackurilor in 50 de locatii pilot.

Nota Comisiei tehnice de analiză a propunerilor de proiecte:

ELIGIBIL - În locații pretabile.

De ce ar trebui sprijinit/implementat proiectul

Dincolo de argumentele prezentate mai sus, este nevoie de aceste locuri de parcare pentru a crea o infrastructura cat mai completa pentru utilizatorii de biciclete. Doar in acest fel se va reusi atragerea cat a mai multor oameni in a folosi bicicleta ca si mijloc de transport si reducerea congestiei si a poluarii in acest oras.

Amplasamentul proiectului

Aceste suporturi pot fi instalate in orice zona rezidentiala
- in locul unui loc de parcare automobil
-in locul unui garaj
-in marginea unui trotuar mai larg
-orice alta locatie care ar permite instalarea lor

Galerie foto

Locație proiect

Proiectul nu are setat o locație exactă.