Project Description

Proiect neeligibil

Acest proiect nu a îndeplinit toate criteriile pentru a fi supus votului.
400.000 EUR

Deși a progresat mult, transportul public din Cluj este în urma multor orașe europene în ceea ce privește informațiile oferite călătorilor. Propun următoarele îmbunătățiri:
- anunțurile vocale și afișajele să fie oferite și în limba engleză (Clujul este un oraș atractiv pentru străini datorită turismului, universităților și festivalelor de prestigiu)
- monitoarele din autobuz să fie capabile să afișeze conexiuni cu alte linii de transport (cel puțin spre obiective importante cum ar fi aeroportul) și timpii de sosire în stația care urmează al liniilor respective (bazându-se pe locațiile GPS ale vehiculelor, deja existente în baza de date)
- afișarea în autobuz al timpului programat de plecare, bazat pe orarul liniei, în capetele de linie unde se așteaptă plecarea cu călătorii în autobuz (exemplu: Vivo, Piața M. Viteazu etc, cu un mesaj de genul „Autobuzul pornește peste 4 minute” afișat pe monitoarele din interior);
- programarea de anunțuri „smart” care să ofere o senzație plăcută călătorilor, cum ar fi un mesaj de bun-venit la pornire („Bine ați venit! Aceasta este linia 24B spre Vivo Cluj-Napoca. Urmează stația Iulius Mall”, mesaj de rămas-bun („Urmează stația Vivo Cluj-Napoca. Aceasta este ultima oprire. Vă rugăm să vă asigurați că ați luat cu dumneavoastră toate obiectele personale înainte de coborâre. Vă mulțumim că ați apelat la serviciile Companiei de Transport Public și vă dorim o zi frumoasă”, mesaje de interes pentru turiști („Urmează stația Memorandumului. Coborâți aici pentru Piața Unirii și Piața Muzeului”)
- monitoarele extra-wide, în autovehiculele în care este prezent, să afișeze periodic și harta liniei cu poziționarea live a autovehiculului
- eliminarea din baza de data a stațiilor care nu permit îmbarcarea / debarcarea călătorilor (sau ascunderea lor pentru călători, dacă nu pot fi eliminate din motive de gestiune internă); momentan dispeceratele apar afișate ca stații la fiecare linie și pot induce în eroare călătorii care nu cunosc îndeaproape liniile respective

Adițional, dacă bugetul permite, aș sugera și reînregistrarea anunțurilor vocale existente cu o voce mai „prietenoasă” și mai puțin robotică.
Pentru ca acest proiect să aibă succes, este imperios necesară implementarea cu o atenție deosebită la calitate. Deși anumite anunțuri vocale există deja, în multe vehicule nu se aud / se aud prea încet / diferă volumul de la un anunț la altul.

De ce ar trebui sprijinit/implementat proiectul

Consider util și necesar un astfel de proiect, deoarece direcția pe care a pornit Clujul se pliază perfect pe această propunere: un oraș digital / smart și un transport public demn de dat ca exemplu.

Sugestiile oferite sunt inspirate din alte orașe, atât din România cât și din vest (a se vedea pozele atașate), iar implementarea lor se bazează deja pe tehnologii smart existente, dar nefolosite la potențialul lor maxim: autobuzele sunt deja dotate cu GPS, monitoare capabile să afișeze orice informație, sistem audio pentru anunțuri vocale.

De asemenea, prin acest proiect se urmărește creșterea atractivității mijloacelor de transport în comun, în strânsă legătură cu faptul că orașul a investit mult în înnoirea flotei de vehicule și creșterea gradului de confort.

Pentru secțiunea cu bugetul am adăugat suma totală permisă. În funcție de posibilitățile financiare, se poate investi o sumă mai mică, se pot adăuga și alte feature-uri sau se pot implementa doar o parte dintre sugestii.

Amplasamentul proiectului

Proiectul ar urma să fie implementat pe toate autovehiculele Companiei de Transport Public, grafica și noile anunțuri vocale fiind încărcate direct pe mijloacele de transport sau în sistem remote, în funcție de posibilități.

Galerie foto

Locație proiect

Proiectul nu are setat o locație exactă.