Project Description

George Costea
150.000 EUR
Adăugat la favorite! Adaugă la favorite

Cat de smart este locul de joaca unde isi petrece timpul copilul tau? Ce intrebare mai e si asta, ar spune unii. Exista vreo diferenta calitativa intre un loc de joaca si celalalt? Raspunsul este categoric DA. Copiii nu se joaca doar pentru a-si consuma energia, a se relaxa sau a se distra. Copiii se joaca pentru a-si dezvolta si exprima potentialul, a-si testa limitele, atat fizice, cat si mentale. Unele jocuri insa, pentru ca sunt prea simple, repetitive, cu final cunoscut, scad apetitul pentru joaca si, pe cale de consecinta, nevoia de a petrece timpul in aer liber, de a interactiona cu ceilalti copii. Cine are de castigat? Jocul pe calculator, tableta, telefon. Si un stil de viata sedentar.

Sa fim sinceri, senzatia incercata cand te-ai dat prima data pe tobogan scade cu fiecare data cand actiunea se repeta. A o suta oara acel tobogan nu te mai atrage deloc. La fel si in cazul celorlalte piese ce compun echipamentul de joaca. Toate sunt frumos colorate, insa unidimensionale. In acest moment, locurile de joaca sunt temple ale rutinei, moartea creativitatii si curiozitatii. Si e pacat ca tocmai aceast spatiu menit sa dezvolte latura ludica a copilului e redus la o experienta plictisitoare.

Proiectul de fata propune transformarea locurilor de joaca in spatii ale descoperirii, ale invatarii. Evident totul sub forma de joc, fara presiune, fara limita de timp sau chiar de varsta. Accesoriile ce compun actualmente spatiile de joaca vizeaza aproape exclusiv dezvoltarea fizica a copilului. E un lucru pozitiv, insa nu suficient. Provocarile vietii de cele mai multe ori fac apel la gandire critica si strategica, creativitate, inventivitate, intuitie, viziune de ansamblu si atentie la detalii. Din acest motiv proiectul are in vedere completarea spatiilor de joaca existente cu elemente care sa stimuleze curiozitatea intelectuala a copiilor, cum ar fi sahul, jocuri cu numere sau muzicale si jocuri care invita la colaborare sau competitie.

Fie ca e vorba de un joc (sah, sotron, go, moara, X si O) sau informatii de cultura generala cum ar fi sistemul solar sau constelatiile, roza vanturilor sau harta lumii, toate acestea pot fi aplicate direct pe asfalt sau pe un suport in interiorul spatiului de joaca.

Daca copiii se joaca in fiecare zi aceleasi jocuri simple, nu ne putem astepta sa produca idei complexe sau chiar inovatoare mai tarziu in viata. Culegem exact atat cat semanam, de aceea orice investitie in educatie e o investitie in progres.

Nota Comisiei tehnice de analiză a propunerilor de proiecte:

ELIGIBIL - Proiect pilot, în limita bugetului maxim prevăzut in Regulamentul procesului Bugetare participativă Cluj-Napoca 2019, în locații pretabile.

De ce ar trebui sprijinit/implementat proiectul

Daca ne uitam la locurile de joaca publice din Romania, toate au in linii mari aceleasi accesorii: leagane, tobogane (circular/tubular), balansoar, carusel, figurine cu arc si eventual trambulina. Nici unul dintre acestea nu incurajeaza competitia sau colaborarea, nu stimuleaza creativitatea, gandirea critica sau logica. Problema nu ar fi doar asta, ci faptul ca nu exista platforme alternative (exceptand scoala, unde procesul e foarte formal) care sa imbine joaca cu invatarea, care sa stimuleze curiozitatea, sa promoveze inovatia. Mai mult, nu toti copiii au posibilitatea sa participe la cursuri sau competitii menite sa dezvolte astfel de competente.

Amplasamentul proiectului

In fiecare spatiu de joaca din oras. Eventual si in curtea scolilor, unde spatiul e la discretie, iar prezenta cadrelor didactice constituie un atu.

Galerie foto

Locație proiect

Proiectul nu are setat o locație exactă.