Project Description
Proiect neeligibil
Acest proiect nu a îndeplinit toate criteriile pentru a fi supus votului. Crearea benzilor speciale ar imbunatatii mult timpul parcurs de tramvai pe aceasta portiune. In ceea ce priveste circulatia masinilor, pe directia Opera Maghiara - Calvaria circulatia nu va fi afectata, deoarece si in acest moment ea se restrange la o singura banda in zona statiilor de tramvai Cluj Arena si Plopilor.
Pe directia Calvaria - Opera Maghiara, exista 2 probleme: intersectia cu Podul Garibaldi si portiunea dintre str. George Cosbuc si Podul Napoca.
Pentru a rezolva problema intersectiei cu Podul Garibaldi, se interzice virajul la dreapta de pe Splaiul Independentei spre str. Uzinei Electrice (pentru a ajunge in zona Cluj Arena, existand posibilitatea folosirii str. Salcamului) si banda 1 in zona intersectei devine obligatoriu stanga.
Pentru a rezolva problema celor care doresc sa ajunga de pe str. George Cosbuc spre Podul Napoca, se instituie sens unic pe str. Cardinal Iuliu Hossu dinspre str. Cosbuc spre str. Baritiu (pentru cei care circula in acest moment dinspre str. Baritiu inspre str. Cosbuc existand alternativa de a folosi Splaiul Independentei)
Costurile acestui prioect sunt mici si reprezinta, semnalizarea rutiera, semaforizare noua in intersectia Splaiul Independentei - Podul Garibaldi cu semafor special pt tramvai si separatori fizici intre banda auto si cea a tramvaiului.
De ce ar trebui sprijinit/implementat proiectul
- pe portiunea dintre Podul Calvaria si Opera Maghiara, in zilele aglomerate, tramvaiele ajung sa faca si 45 - 50 de minute pentru o distanta de 2.5 km
- se promoveaza folosirea transportului in comun nepoluant, fiind mai rapid decat masina personala
- se descurajeaza deplasarea cu masina personala spre centrul orasului
- costuri reduse de implementare, cu impact major
Amplasamentul proiectului
Benzile pe care circula tramvaiul intre Podul Calvaria si Opera Maghiara, in ambele directii de mers.